Spolupráca so školou

31. 8. 2017 Tipy

Klasické klišé: “Vyžadujeme 10 rokov skúseností v tejto oblasti, 4 tituly, 5 ocenení Akadémie vied a doktorát v biomedicíne”, čo straší obzvlášť študentov, u nás určite nie. Naopak! Mladí ľudia majú hlavy plné nápadov, tvorivosť a do všetkého sa hrnú hlavou vpred. A tak sme sa rozhodli nadviazať spoluprácu so študentskými nadšencami, ktorí sú plní v umení alebo iných školách. Prečo plýtvať ich talentom na ročníkové práce, keď dokážu preukázať svoje talenty na skutočných projektoch, v skutočnom prostredí a získať veľa praxe vo svojej oblasti.

Kreatívny študenti  dopĺňajú naše rády

Ako nás to trklo?

Myšlienka prišla od nášho veľkého kolegu Michala, ktorého úlohou bolo uchopiť klienta Svijanu. Máme trochu podozrenia, že sám nemal dostatok nápadov a potreboval pomoc, ale hovorí nám, že to tak nie je, veríme tomu. Študoval sám na umeleckej škole v Kolíne a pamätá si, že v tom čase mal plnú hlavu myšlienok, ale nemal ich kde realizovať. Rozhodol sa, že pôjde na najvyššie miesta a on bol priamo za pánom riaditeľom. Riaditeľ nám výšiel v ústrety  a nenásilnou formou nám naverboval študentov a absolventov. Samozrejme, účasť bola bez nátlaku a dobrovoľná. Muhehehe! ☺

Prvé designy na jednotku s hviezdičkou!

Najskôr sme  ponúkli všetkým dobrovoľníkom nový dizajn trička Svijana. Po prvých návrhoch, ktoré sme dostali, sme boli ohromení. Bolo ťažké vybrať jeden jediný dizajn, pretože každý bol iný, splnil zadanie a mohol byť okamžite poslaný do tlače. Rozhodli sme sa, že táto spolupráca musí pokračovať vo väčšom rozsahu.

Tak sme do toho praštili vo veľkom

V súčasnosti pracujeme so študentmi na základe projektov. Keď u nás v Attack Promotion dáme dohromady 2 až 3 klientov. Niektorí z nich o tom vedia, a pre iných je to pekné prekvapenie, ktoré zvyčajne posilňuje naše vzťahy. Potom ideme do školy, s ktorou sme založili spoluprácu a odprezentujeme zadanie  celého projektu. Študenti sa rozhodnú, či sa chcú pripojiť k projektu a stať sa súčasťou skutočného marketingového tímu. Spolu s dobrovoľníkmi mesiac až mesiac a pól tvoříme, vymýšľame abrainstormingujeme a postupnými krokmi ťaháme celý projekt do konca.

 

Pozor na uzdu študentskej fantázie

Nikomu nechceme brániť v rozlete, takže študenti majú len skelet a základnú myšlienku, inak nie sú obmedzení. Napríklad pri realizácii projektu Svijany mali študenti iba informácie, že klient potreboval oživiť hostesky, spojiť zámok s pivovarom a vyskúšať niečo nové, čo zaujme a prekvapí. Všetkým študentom sme počas doby ich realizácie k dispozícii, ale do tej miery, aby sme nezasiahli do ich fantázie.

 

Veľkolepý záver

Po ukončení spolupráce je veľká prezentácia všetkých návrhov a myšlienok v škole, ktorá sa koná formou akejsi konferencie, kde sme spoločne vytvorili ideálny koncept pre klienta. Následne sú výsledky prezentované klientovi, ktorý rozhodne, ktorou cestou sa vydá.

 

Čo si odnášajú študenti?

Pravdepodobne si myslíte, že nič a mi su mydlíme ruky, že nás to nič nestálo, ale to by nás zahanbilo. Najväčšou pridanou hodnotou je samozrejme skúsenosť a prax, ktorej je veľmi málo na školách. Študenti sú aklimatizovaní v skutočnom pracovnom prostredí, učia sa komunikovať, spĺňajú termíny a prezentujú sa. V neposlednom rade majú tiež možnosť absolvovať exkurzie alebo platené stáže u klientov a niektorí z nich majú možnosť dlhodobej spolupráce. Školám sa ich veľkorysosť snažíme vrátiť tým, že predajom študentských tričkiek na TRIKATORE, z ktorých im putujú peniaze na ďalší rozvoj študentov.

 

Vrháme sa do výuky

Vyzerá to tak, že, nielen mi, ale aj študenti a riaditelia sú spokojní so spoluprácou, takže od septembra budeme pokračovať v lekcii založenej na rovnakom princípe a teraz budeme pravidelne zaradený do harmonogramu ako praktický workshop. A už sa nevieme dočakať!

Chýbajú vám vaše nápady, chcete osviežiť značku, spustiť produkt pre mladých … to je to pravé pre vás. Ak máte záujem, neváhajte kontaktovať svojho obchodníka alebo napíšte na adresu info@reklamanatextil.cz.

Nechajte mladé talenty tvoriť!